Volt az egyetemi focibajnokságnak egy Torpedó Vodka nevű csapata; egy tagjával voltam szorosabb viszonyban, az történetesen az NB II-ben játszott, amikor nem a hobbifocista egyetemisták ellen játszott. Olyan huszonnyolc-nullás arányban verték rendre az összes csapatot; természetesen semmilyen szabállyal nem lehetett megtiltani, hogy induljanak, amíg ott voltak a bajnokságban, más győztesről beszélni sem lehetett.
Amit nem értettem ebben az egészben: nekik mi volt ebben a jó?
Hasonlóképpen azt gondolom, hogy a most kurva nagy arcú, a saját pályáján valószínűleg leginkább csak porbafingó kategóriás vállalkozócska most egy kicsit túlságosan is nagyra van azzal, hogy szarrá tudta verni a versenyfszérán kívül bénázó, taknyos kis bloggerbandát. Alighanem leginkább csak a verseny átgondolatlanságának és szervezetlenségének tudható be, hogy a szavazásra a saját hírlevelében is szavazókat toborzó kis merkantilista szemétláda 1274 szavazattal nyerni tudott. 1274 szavazat az internet világában, ahol a verseny fenntartója csak egy érvényes e-mail címhez köti a szavazást (tehát még cookie-t sem telepít, nincs IP-ellenőrzés, semmi), lófasz — ha tízen összefogunk, csak százharminc e-mail címet kellett volna regisztrálnunk egy hét alatt fejenként, hogy ezt a számot lenyomjuk. Ha Wolf Gábornak van egy titkárnője, még összefognia sem kellett senkivel. Ha nem is ekkora nagyságrendben, de nyilván sokan megtettek hasonlót — Wolf Gáboron kívül ezt a versenyt azonban mindenki csak játéknak fogta fel. Ugyanis ha a takonyos kis nonprofitcsürhe igazán összefog, Wolf Gábornak labdába rúgni sincs módja — már a combosabb énblognak van akkora tábora, hogy simán kiszavazzák Wolf Gábor barátait és üzletfeleit.
Nem zavart volna ez az egész — mint a verseny egyik "elődöntőse", inkább csak örültem a plusz publicitásnak. Ugyanakkor elhányom magam a Marketing Kommandó Nagy Marketinggurujának mentalitásától. Kétségkívül olcsó dolog így laptopot szerezni, ugyanakkor azt gondolom, üzleti vállalkozás beengedni ebbe a buliba — hiba volt. Üzleti vállalkozás, akinek olyan kurva nagy arca van arra, hogy a piacból él, fizessen a reklámért. Kíváncsi vagyok, Wolf Gábornak akkor is ilyen rohadt fontos lett-e volna a győzelem, ha mondjuk nevezési díjként egy milkát le kellett volna pengetnie.
Legközelebb szerintem a szervezőknek érdemes elgondolkodnia azon, tényleg szeretnék-e, ha a nagyfiúk szabadon hugyozhatnának a homokozónkba.