Van abban valami csodálatra méltó elkötelezettség, ahogy egyes intézmények gondosan ápolgatják a róluk szóló sztereotípiákat. A bevásárlóközpontokat sokan a fogyasztói társadalom mételyének szívcsakrájának tekintik; holott például mondjuk a legnagyobb könyvesboltok egy része is tuti itt van, hogy a kulturált összefutási lehetőségekről már ne is beszéljünk.
Ennek ellenére tegnap azért dobtam egy hátast, amikor megláttam a Mammut jégszobor-kiállítását. A jégszobor szerintem már önmagában sem egy hétköznapi dolog, itt lett volna tehát a lehetőség, hogy alkossunk valami szépet és egyedit — nem, a Mammutnak muszáj volt ragaszkodnia a szokásásos óriáskertitörpe-koncepcióhoz, és naná, hogy egy másfél méteres logót is faragtattak maguknak. Lehet körbeállni, fotóztatni a mobiltelefonokkal, a kis csiponyákok meg időben elkezhetik a megmártózást a merkantilista ízlésterrorban.